Nya inköp!

Var ute med Anna på hrm, va ska man kalla det... Shoppingtur är iaf fel... Hmm, en liten promenad runt i Laerdal där vi kikade in i turistaffärerna. Vi gick in i en butik där jag hittade nåt fint som jag köpte till mamma som present. Har inte bestämt om det är julklapp eller födelsedagspresent än, men jag har ju tid på mig ännu :) Hon fyller inte år förrän i december och som alla vet ligger ju även julen i december så jag har gott om tid på mig att bestämma mig! När vi var i butiken hittade jag en jättefin silverring också. Jag bara föll pladask för ringen och kunde inte få den ur tankarna. Så igår efter att ha varit hos bilmeken gick jag tillbaka och gjorde mitt inköp! En fiiin silverring med lite mönster... Skön att ha på sig är den också! Passar bra till mitt fina silverarmband från G också som jag fick i våras.


Min fina nya silverring

Jaja, jag har idag fixat ett nytt batteri till bilen, 1500kronor fattigare och liiite smutsigare om fingrarna :P
Men vilka taskiga blickar man måste utstå när man ska köpa ett bilbatteri och vet precis vilket man ska och dessutom kan utföra arbetet själv! Jag var på verkstaden och handlade och sa att jag skulle byta själv. Mekanikern tittade lite på mig och frågade var bilen stod.
- Vid Kiwi, svarade jag. Jag har med mig cykel så jag ställer batteriet på pakethållaren och går hem.
- Jasså, svarade nissen i verkstaden. Ska du byta själv?
- Ja, det ska jag. Inga problem.
Nissen bara tittade på mig lite fundersamt innan han började leta i sina kataloger. Och förutom att han inte trodde jag skulle kunna byta batteriet själv så började han yra om att jag skulle ha ett 100Ah batteri! Nehe!!! Det ska jag inte, svarade jag när han hade läst upp det. I bilen sitter originalbetteriet på 70Ah, 100Ah batteriet får inte ens plats sa jag till honom. Då sa han åt mig att gå hem och titta i motorrummet. Så jag jag gick hem, utan att titta. Mitt batteri som jag skulle ha skulle han inte få hem förrän dagen efter. Men nu har jag iaf ett nytt batteri och bilen brummar vidare i Norge. Vart perfekt! Jag tror tom att G är lite stolt över mig för att jag grejade att byta helt själv!

Imorgon bär det av till Bergen! Kanske blir lite inköp där också. Ska iaf försöka hitta nåt fint till Gustav som tack för att jag fick möjlighet att åka hit och jobba, samt som tack för att han tar hand om mig och vovvarna! Kanske hittar presenter till vovvsingarna också. Vem vet!?


Harry och Kellie i våras på tomten, efter mååååånga om och men... Inte lätt att ligga stilla när kameran är så spännande som både blinkar och låter och rör sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0