Laerdal i nytt ljus

Idag började jag tidigt med jobb och blev glad när jag såg den blå himlen utanför dörren. Under natten hade det regnat massor så det låg stooora vattenpölar överallt. Det droppade tom från träden. Men solen värmde. Det var helt underbart. Men sen som jag var slängde jag mig in i bilen och körde till jobbet (fruktansvärt onödigt!!!). Under dagen fortsatte solen att skina och jag övervägde om jag skulle lämna bilen på jobbet och gå hem. Men när det var dags att sluta klockan 15, vräkte regnet ner igen =( Det är som K säger, när jag är på jobb skiner solen, när jag är ledig, då regnar det som bara den! Samma visa varje dag sedan vi kom. Så jag satte mig i bilen, extremt besviken och körde till Hildastova. Väl i HS satte jag mig och tittade på film. Jag som hade tänkt vara hurtig och gå en låååång skön promenad i kortbyxor, men icke! Efter nån halvtimme somnade jag. Sov en timme, vaknade av att det lät konstigt. Då var det HAGEL(!!!!!) som slog mot rutorna. "FAAAAAN tillbaka till istiden!!!!!" Så jag somnade om. Nästa gång jag vaknade hade molnen och haglet försvunnit och på himlen syntes bara vita bomullstussar. HAHA!!! NUUUU ska jag ut på promenad, och ut gick jag! Det var såååå härligt och känna solen igen. Det var iofs ganska sent så det var ingen ordentlig värme, men iaf. Nu hoppas jag bara att detta kan hålla i sig imorgon så man kan vara ute imorrneftermiddag! Skull vara så skönt och kunna sätta sig i solen och bara njuta en stund. Längta hem lite....


Från trappen på Hildastova


Huvudgatan i Laerdal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0