Laerdal


Det är namnet på samhället jag befinner mig i just nu. Det ligger 5timmar med bil, nordväst om Oslo. Närmare bestämt vid Sognfjorden. Här ska ja vara i hela 7 och en halv vecka och jobba som hjelpepleie på ett äldreboende. Jag trivs hur bra som helst och det här är andra sommaren som jag åker upp! Får se om det blir lika livat som förra sommaren!

Min arbetsplats i Laerdal
Min arbetsplats i Laerdal


Den ståtliga ingången

Har bara hunnit vara här i några dagar och redan längtar jag hem. 48 dagar har jag kvar i denna lilla håla! Usch vad jag vill hem till G och vovvarna... Speciellt på kvällen när man ska sova och det bara är en tom säng med massa trasiga fjädrar som står och väntar. Inga kelsjuka vovvar och ingen kramsjuk ponke i sängen som överöser en med pussar och sällskap! Istället ligger jag på ett loft där tom JAG (som är JÄTTEKORT!!!) slår huvudet i taket! Men jag trivs rätt bra ändå . Men nu ska jag ut och njuta av naturen och omgivningen här omkring!


Huvudgatan i byn



Nehe, dags för promenaden innan ljuset försvinner helt.
(Bilderna är från förra året)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0