Midsommar

Sent omsider skriver jag några rader om min midsommarafton...
Trött var jag efter att ha gått av mitt nattpass och tagit emot den dumma elektrikern, bli inte rädda, jag är inget spöke!
 

(Kostar bara på er en liiiiten bild...)

Jaja, hur som helst, så inleddes det hela med en tupplur, fortsatte med en dusch (för att dölja den värsta tröttheten). Senare begav jag mig till Tutla där min moster bodde. Vi käkade lax och väntade på T-barnen. Dock kom bara P, cirka 2timmar efter utsatt tid. Han kom precis när alla skulle gå ner till centrum där marknaden var.

Väl på marknaden så hittade jag en jättemysig sjal (grön och röd) stickad av alpackeull. Supermysig och mjuk.  Den fick jag av min snälla mamma. Där kom P ifatt och gav urusla smakråd, menmen, trevlig att träffa killen iaf. Vi gick sedan till Potters där vi satte oss och tog te/vin/whiskey/vatten och pratade.



Det var mamma, K, P och min ena sambo. Trevligt hade vi och mamma kunde stolt visa upp sina örhängen för P som snällt beundrade och verkade intresserad.




Sedan var det dags att gå hem, för regnet (standard på svensk midsommar även i Norge) tilltog och ingen var direkt klädd och sugen på att sitta kvar. Väl hemma satte vi oss tre tjejer (nu hade A också kommit hem) och tog lite vin. Mysigt... Sen blev det lite mer vin och ett glas till innan det blev ett för mycket. Efter att ha haft mitt skrattanfall bestämde jag mig för att lägga mig. Svårt var det för trevligt hade vi. Men jag skulle börja 7.00 dagen efter.

Trött och lite bakis var jag dagen efter, men det gick toppe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0