Usch för vädret

När vi åkte hemifrån i lördagskväll var vädret hemma kanonfint. Blå himmel med stekande sol och det enda alternativet till kläder var helst inga alls. Under natten som vi åkte stannade vi till några gånger och vid varje stopp kändes det fortfarande varmt, som om man vore i Spanien eller något. Så gick natten och morgonen började gry. När vi kom till Hönöfoss stannade vi och sov en stund. Det var sista gången vi såg solen. Sedan när vi vaknade igen hade den försvunnit bakom ett litet luddigt moln. Skönt tänkte vi som hade rätt så många timmar kvar i bilen. Vi körde vidare och ju längre in i Norge vi kom, desto mer och mörkare moln syntes på himlen. Väl framme i Laerdal kom regnet =( Hur jävla besviken blir man inte då! Och nu har det varit mulet och regnigt varje dag sedan vi kom. Det har bara spruckit upp när jag har varit på jobbet... Så K tyckte jag skulle hålla mig där så hon kunde sitta på stentrappan och mysa här hemma i stugan. Jaja, jag är ganska nöjd om det kan vara fint väder på förmiddagarna och en bit in på eftermiddagen, men att det mulnar på sedan. Då är det iaf uthärdligt att sova! Förresten är det nog bäst att jag klättrar upp för den smala trappen till mitt lilla loft! Ska trots allt upp tidigt imorgon och jobba.

Får hoppas att temperaturen stiger och att solen tittar fram snart. Hade varit skönt att kunna lufta benen lite innan sommaren tar slut!

Nattinatt från kalla, mulna Laerdal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0