Grrr!

Idag blev det upp tidigt på grund av att vår nya huskamrat, som förövrigt flyttade in ca 23 igårkväll, bestämde sig för att steka ägg och laga matt mitt på morgonen vid 7-snåret. Är man tvungen och dra igång världens cirkus i köket och slamra i alla skåp och greja med kastruller första morgonen? Grrr! Sånt tycker jag inte om. Hoppas inte det händer igen. Inte nog med det. Nu har hon satt på tvättmaskin som gör att hela huset vibrerar (ungefär som om en pansarvagn skulle passera utanför). Självklart ska hon få tvätta, men med tanke på att jag sa att K jobbade inatt och att hon skulle komma hem för att sova kan man väl tänka själv? Ingen vila och ingen ro. Jag som hade tänkt sov läääänge idag så dagen kunde gå lite fortare! Tycker lite synd om K också. Hon kommer hem till huset där det är svinkallt pga att äggen blev brända och fönstret nu står på vid gavel, dessutom stinker det bränt matos! Grrr! Kommer bli en lååång ledig, slö dag. Hoppas inte våran nya huskamrat är hemma i eftermiddag... Så man åtminstone kan få några timmar lugn och ro.

Ute har det börjat regna, men den snö som har tinat har under natten blivit till is. Så nu är väglaget blankis med vatten på. Kan inte bli mycket halare än så. Tror att dagens inplanerade promenad till bensinstationen blir inställd pga dåligt väder. Grrr! Inget går som jag vill idag. Ska försöka sova en stund, eller iaf vila bort ett par timmar framför en film. En rolig film så jag inte blir så irriterad...

Grrr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0