Påskafton

Nu börjar molntäcket spricka lite. Kanske solen tittar fram lite innan den ska gå ner? Hoppas bara att värmen stannar så snön fortsätter smälta och vattnet torkar upp istället för att frysa på.

Har varit uppe vid bensinstationen igen och köpt mig lite påskgodis. 16,90kr/hg kostar det, men det fanns små pappersskålar man kunde fylla för 59kr så jag och K tog en varsin och fyllde. Himla smaskigt! Så nu har vi ätit godis och druckit påskmust! Det fick vi efter promenaden uppför backen till macken.

Gustav har nu funnit fyra av de fem påskäggen jag gömde innan jag åkte. Han har haft det lite jobbigt med att inte veta var de låg. Så nu är det ett kvar, men det borde han hitta ikväll. Annars ringer han väl och blir arg om jag inte säger exakt var det ligger. Han är mitt lilla busfrö och beter sig som en envis 3-åring ibland. Men han är världens gulligaste.

Nehepp, snart dags att gå till jobbet och tjäna lite pengar så man slipper gå back på resan till Gibostad. Ska bli himla spännande att åka runt ensam utan någon att fråga på kontoret om vägen. Men det ska nog lösa sig. Jag har ju varit hos de allra flesta jag ska till om inte alla... Bara inte något trasslar till sig och någon blir sjuk!

WOHOOO!!! Solstrålarna träffar vattnet så det glittrar till! Blir nästan bländad när jag tittar ut genom fönstret. Här har ni en fin bild från mitt stora rum!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0