Skotersäsong

En kompis skickade sms idag och frågade om jag ville följa med till Thailand i två veckor i maj. Hade ju vart himla trevligt, men min lilla bubbe där hemma då? Och snuffsarna? Och studenten, och födelsedagen, och eventuella resan till Norge i sommar? Och tvätten? Och städningen? Och köket som jag hade tänkt måla om? Och matrummet som står i samma situation? Och tomten? Och...

Usch, blir ju bara mer sliten av att tänka på att komma hem... Allt som måste göras!
Det är himla behändigt att kunna åka ifrån sin vardag och jobba ett tag och inte kunna tänka på vardagen. Man slipper ha en massa saker som man borde, ska och måste göra! Inte konstigt att folk blir utbrända av allt som måste göras. Här är jag bara glad om det är full fart på jobbet för jag vet att jag kommer lägga mig i soffan och glo på reklam, nyheter, reklam och nyheter, (det enda som visas här...) har man tur kanske moralkakeserien "Sjunde himlen" går! Såhär skulle alla få ha det. Jag är så bortskämd att jag kan åka iväg och bara släppa allt. Men det är tack vare G som håller ställningarna som allt klaffar! Vad skulle jag göra utan honom?

Jaja, skotersäsongen här uppe är snart över, liksom min vistelse här. Hem till verkligheten och en massa måsten. Borta är ganska bra, men trots alla krav så är hemma bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0