Skrapa rutor

Under natten till igår stormade det någor fruktansvärt utanför fönstret på hybeln. På eftermiddagen när jag gick på jobbet fick jag rapport om att det hade varit vinterns värsta oväder. Det kunde man förstå för inte såg man speciellt långt ut genom fönstret.

Igår snöade det fortfarande och det höll på nästan hela dagen. När jag kompå jobbet stod bilarna begravda i snö. Ca 30cm snö var det och inte var det plogat. Hmm... komma ut...!? Men först det tråkiga: Skrapa rutor... 5cm is på alla rutor! Snacka om träningspass innan man skulle komma ut från parkeringen. Tyvärr var det inte jättekallt så snön var blöt och tung. Men efter ganska mycket skrapande och skottande slirade jag mig till slut ut från parkeringen och ut på vägen. Halt var det! Stackars de som skulle ut till Fjordgård och Bottenhamn, där hade vädret härjat ännu värre och fortfarande blåste det rejält.

På kvällen kom de med en snöfräs och tog bort snön mellan husen. Han som körde körde mellan vårat och grann-huset. Det slutade med att väggen där deras fönster från bad och toa blev nersprutade med snö. Hade jag kunnat hade jag definitiv lagt upp bilder! Det var kvällens höjdpunkt! Det var nästan som att se Stig-Helmers kläder bli utsprutade över snön när han sätter sig på en bil som kört fast i nån av hans filmer... Fast live och utan kläder.

Jaja, dags att gasa ut och köra genom snöblasket. Nu har det börjat regna ganska rejält så vägen blir iaf asfaltren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0