Snö...

...är det jag har sett mest av idag. Det har tom snöat! Snö lär jag få dras med tills jag åker hem om man lyssnar på de som bor här på ön. Najs med snö, men inte i maj kanske...

Vi var ute på den "långa" rundan. Det var ca 3,5 mil till första stoppet. Där fanns ca 5brukare vi besökte. Under hela dagen lyckades vi avverka ca 11mil totalt i bilen. Så nu har jag varit på andra sidan ön och sett det stora havet utan slut. Himla fint med alla fjäll och den gnistrande solen, mot det blanka svarta vattnet. Och så givetvis "tunnélar" som mina kära kollegor säger. Lååånga smaaala mööörka tunnélar... När jag slutade jobbet började snön ramla ner från den mer mulna himlen, men nu har det spruckit upp igen och solen skiner. Jaja, blir ingen promenix just nu, måste vänta klart på den kära tvättmaskinen. Sedan ska golvet i Fellestovan torkas.

Och nu har det börjat snöa STORA flingor! Förhoppningsvis slutar det snart och solen kommer tillbaka. Det positiva med snöfall är att temperaturen stiger något.

Nehepp, nu låter det som att maskinen har centrifugerat klart. Dags att återgå till hushållssysslorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0