Hem från Kinsardal, jag menar Kinsarvik

Äntligen har dagen, eller rättare sagt natten för vår hemresa kommit! Vi ska i natt 03:00 lämna denna plats och bege oss sydöst mot Sandefjord som första mål. Efter detta mål siktar vi in oss på McDonalds för att sedan mätta och glada gasa oss hem till Linköping och Skärkind.

Som K och jag sa idag:
- Det ska bli så skönt att lämna detta Kinsardal
- Kinsardal? Har du redan förträngt stället vi har varit på?

Haha

Jaja, några nya vänner, kontakter och erfarenheter rikare har jag blivit iaf. Får väl se vad som har hänt hemma nu. Har ju knappt varit hemma sedan april. Bara några korta veckor mellan varven till Norge och Thailand. Ska bli så himla skönt och komma hem och komma tillbaka till verkligheten.

Det var som jag och I konstaterade igårkväll, det är som att hamna i en serie när man åker iväg. Man träffar massor med mystiska människor som man snabbt lär sig att läsa. Både dumma, snälla, korkade och smarta individer, men samantaget blir det en ganska rolig serie man kan skratta gott åt i framtiden!

Några nya erfarenheter man lärt sig här:
- Att bädda sängen innebär att man ska plocka isär den och rengöra minsta mutter (varje vecka!) plus att hela rummet ska skuras, då räknas även ytterkrukorna in. Glöm att det finns annat att göra, typ medicinutdelning, såromläggningar, träning med pat, matning osv.!
- Parfymerade krämer är toppen att ha på trycksår, för det luktar så himla gott!
- "Äppjosbjola!?" "Mamma tiss, PSSS!" Språk har INGEN betydelse för att få jobb i Norge och då menar jag inte svenskar som faktiskt både gör sig förstådda och förstår!
- Man måste inte ha diabetes för att få insulin (vilket absolut inte är sant!) (sagt av en medarbetare)

Ojojoj...

Nej, måste nanna kudde en stund och försöka sussa lite... Snart dags att gå upp för sista gången här i Kinsardal, jag menar Kinsarvik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0