Andra dagen till ända

Så var den andra dagen på VFU slut. Idag har jag och L regerat inne på vår fyrsal. Dagen slutade med att vi hade EN patient kvar. Bra jobbat va!? Men vi tog inte kål på dom andra damerna, dom fick åka hem! Så bra jobbar nästan inte ens en färdig syrra.

Vi fick gå med en tjej som blev klar i våras så hon var lite osäker och nervös, precis som vi. Vi var hennes första studenter någonsin. Den andra syrran var en riktig sur*****! Men när jag berättade att jag hade jobbat i Norge öppnades plötsligt hennes hjärta upp. Då blev hon såååå trevlig och visade både det ena och det andra och gav uppgifter och instruktioner. Innan hade hon snuvat uppgifterna från oss mitt framför näsan och snäst av oss och tryckt ner oss inför andra på ronden. Trist, men så var det! Bara att stå upp för det man tror på och det man gör så fixar det sig!

Kanske ska sätta på en film och krypa ner under täcket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0