Härlig höstkyla...

...innebär att man får börja använda vinterkläder. Mysigt med halsdukar, knöligt med vantar, och kallt om kinderna! Får se till att få min vinterjacka till kemtvätten innan det blir alldeles för kallt.

Har varit hemma hela dagen idag och myst med djuren. Alla tre och jag i soffan under filten, eller jag och K under filten, H brevid och katten i fönstret. Solen har lyst hela dagen och himlen har vart knallblå, men kallt har det varit. Har hunnit skriva lite mer på lärandeplanen till praktiken, nääästan färdig! Himla skönt. Har börjat lite på rapporten om njurar också så nu känner jag att jag ligger hyffsat i fas, liiite efter kanske. Men det tar jag igen på söndag! Då ska jag räkna läkemedel och skriva om njurar. Se till att bli klar med kompletteringen så man kan börja på nästa uppgift: Pedagogik... Suck! Så fort man satt sista punkten i arbetet får man en ny uppgift som slukar upp all ens fritid.

Vecka 43 börjar praktiken också. Ska bli lååångpendlare. Ska ända till Motala lasarett och VFUa lite. Men jag har tur som har S och M som bor i ett STORT hus. Ska få låna ett hörn att sova i när det krisar. Inte så kul att köra hem på kvällen när man slutar vid 22, komma hem vid 23.30 och gå upp vid 4.00 igen för att hinna till Motala ombytt och klar klockan 07.00. Måste ju hinna vakna till och käka frukost liksom... Får räkna med 90minuter på vägen enkel väg. Blir många timmar i bilen. Men man är ju van efter turen till Norge

Nehepp, snart dags för Idol. Undrar vilka dom sista fyra finalisterna är. Hoppas det är bra låtar och en hård jury ikväll iaf.

Ha en najs fredagskväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0