Helgen över och sista veckan innan VFU påbörjad...

Så nu har nedräkningen påbörjats...

Har hunnit få på vinterdäcken på bilen tack vara G. Så skönt att veta att man kan köra lite tryggare när man ska iväg på morron till Motala sen. Dock tappade lilla G humöret då det inte gick som han ville. Det innebar att han kastade iväg spärrskaftet och min stackars fotled kom i vägen och är nu blå och svullen... Det gjorde rejält ONT och inte har det blivit bättre idag. Hela foten har blivit blånyanserad. Men det går säkert över om ett par dagar!

Sitter och letar artiklar till pedagogikuppgiften. Ska nog gå ner och koka mig lite värmande te. Har nog inte lyckats ställa in termostaten i källaren så bra än så det är lite kallt hemma. Har tagit på mig fleecetröjan och fårskinnstofflorna. Men det är mysigt för då finns det anledning till att krypa ner i sängen under täcket med datorn. Det är skönt att ha en smidig liten bärbar apparat!

Ska skicka iväg lite kompletteringar också så jag blir av med dom. Är härligt att kunna bocka av uppgifter som är avklarade och se att det faktiskt minskar på listan. Men innan jag kryper ner i sängen ska jag nog ta ett varv med dammsugaren på övervåningen och ta hand om mitt berg av ren tvätt! Kanske lilla G blir glad när han kommer hem. Då kan jag lämna disken med gott samvete till honom och slippa dom förbenade eksemen som jag får av vårt hårda vatten.

Ha en skön eftermiddag och fortsätt njuta av det fina höstvädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0