Hundvaktande

Så har nästan hela dagen gått...

Och idag har jag varit hundvakt till mammas och pappas welsh springerspaniel hane Ozzy. Han är en glad och mysig personlighet, men han är inte helt fötjust i vår hund H. Hur som helst har kissen blivit alldeles betuttad i O och går och stryker sig mot honom och lägger sig gärna och delar filt en stund. Ozzy bara tittar storögt tills han lägger sig ner med huvudet och drar en djup suck och somnar. Skönt att det funkar så himla bra med katten!

Har försökt bli klar mad basgruppsarbetet och njurrapporten, men jag blir ju aldrig nöjd. Måste nog sätta stopp och punkt så jag blir klar någon gång. Kan ju alltid komplettera om det är någonting som K tycker jag missat. Inte svårare än så. Så då är det bara basgruppsarbete kvar: Stomivård!

Jaja, har ju lite erfarenhet så det är väl inte helt svårt, bara knöligt att formulera ner ord på datorn.

Snart är det iaf helg! Har bara basgruppen imorgonbitti till 10, sen kan jag slänga in handduken och förklara helg. Hoppas solen fortsätter skina så man kan fortsätta njuta av promenaderna med vovvarna! Annars får man njuta efteråt med lite varm choklad och vispgrädde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0