Palpation och motivation

Idag har jag klämt på magar och pillat på stomimaterial. Vi hade två extremt motiverade och motiverande instruktörer! Äntligen har jag fått en rejäl tändning och ser nu fram emot att komma till praktik och att få göra rapporter, lära sig saker till tentor, se nya diagnoser och patienter! Till och med vetenskapligheten ser jag en mening med.

Det låter helnördigt men jag tycker det ska bli riktigt kul att få skriva klart min njurrapport och lärandeplan, ta tag i pedagogikuppgiften och intervjua någon jag känner som har blivit opererad. Någon som är intresserad av att svara på frågor under 20 min?? Ska spelas in och sedan transkriberas för att vi sedan i grupp ska kunna diskutera utifrån några frågeställningar.

Får väl se hur länga motivationen sitter i. Har iaf satt upp ett tydligare mål nu och vet vad jag vill göra när jag är färdig och har gått vidareutbildning. Säger inte mer, framtiden får visa om mina planer går i lås eller inte, men jag tror att det jag funderar på skulle passa mig som handen i handsken.

Nej, dags att utnyttja motiveringen och skriva klart njurrapporten så jag kan maila in den imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0