"Reflektera kring frågorna, dokumentera och ta med till första basgruppstillfället"

Så har det dragit igång, och det med besked.

Vi hade upprop 13.30 i Nationernas hus. igår Tog inte så lång tid, schema och studiehandledning delas ut och första föreläsningen sätter igång. Vid tre-tiden är vi klara. Då har vi fått en introduktion av sexologi av en professor som jag knappt hörde vad han sa och så har vi sett en film med en gammal gubbe som föll för sin ungdoms kärlek och sen också gifte sig. Den skulle visst visa att gamla också hade sexuella relationer. Hmm... vet inte om det ko fram så tydligt, men iaf. Var en lätt och trevlig början.

Idag hade vi första basgruppen. Vi verkar ha en bra handledare (som tur är)! Och basgruppen verkar inte heller var helt fel. Ingen som är besserwisser eller blir sur för att man inte får vara med och bestämma allt. Men det är bara första träffen. Kanske skriver något annat efter fredagen.

Imorgon är det föreläsningar från 8.30-16.45. Phu.. blir en låååång dag i dom obekväma stolarna på NH. Sen får vi se om jag åker till ViN och hälsar på lille Hasse-man. Tycker situationen är lite obehaglig. Han hamnade i respirator i lördags efter att han kommit till akuten och inte kunde göra sig av med koldioxiden. Så igårkväll fick han en trakeostomi (kanyl direkt i halsen) och den ska han ha (med respirator) tills han kan börja tränas ur respen.

Usch, livet är inte lätt många dagar i veckan...

Nej, nu måste jag återgå till föreläsningarna. Skönt att det finns internetuppkoppling under föreläsningarna så man kan kika i kompendierna (som dom lägger upp samma morgon som föreläsningen. Himla dumt tycker jag. När jag skulle kika i morse vid 7-tiden så fanns det inga. När jag kommer hit finns flera stycken...

Jaja, dags för monolog...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0