Bitfri bebis

Vet inte hur mycket jag fick ut av fältstudierna på BVC för tillfället men förhoppningsvis så ska det vara tillräckligt för att klara ut uppgiften. Jag har iaf haft himla trevligt på BVC-mottagningen där jag hoppat mellan H och N och fått lite hjälp att jämföra barns utveckling.

Kan ju säga till alla som vill bli BVC-systrar - INGET BEBISMYS. Du mäter, du väger och du pratar (med mamman eller pappan alltså). Men man känner sig ändå uppåt efter att ha tittat på dom små liven som för det mesta ler!

Hur som, nästa helg har mamma kommit på att jag ska följa med till Skåne där kusin har fått bebis. Får väl se om dom lyckas få bebisen i famnen på mig. Är inte helt förtjust i att lukta och gosa bebis faktiskt. Även om en av mammorna satte sin dotter i knät på mig (bara sådär) med förklaringen att det var närmsta famnen då hon skulle dyka efter nåt papper.

Bebisen var snäll och bet inte! Vi får väl se i Skåneland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0