Hemma bäst...

Men borta idag var riktigt trevligt och roligt idag!

Dagen började 02.00 med att jag vaknade och inte kunde somna om. Jag låg och vred och vände mig. Till slut gick jag upp. Att sova 30min för att sedan vakna gör en bara tröttare. Sedan satte arbetet igång. Jag slog på tvn och kikade på ett program från Norge med original under tiden som jag strök lite kläder torra. Hade inget torrt rent så så fick det bli! En duch, en skvätt kaffe, lite drickyoghurt och sedan ut i bilen. E kom och vi åkte, hämtade upp A och sedan var resan igång.

Drygt 30mil senare parkerar vi på Gekås stora parkering. Affären öppnar och shoppingsignalen är given. Kundvagnarna fylls och kreditkorten dras. Ut kommer vi nöjda med varsin uppsättning nya kläder uppblandat med lite annat. Bland annat hittade jag en skinnplånbok, en ny handväska (oooh så nödvändig...), Ahlgrens bilar till G och en laptopklisterbild (vad det nu egentligen kallas har jag inte i huvudet) att sätta på baksidan av skärmen. Kommer bli himla snyggt tror jag!

Efter Gekås blev det en tur bland butikerna runt om. Även här gick det att göra ordentliga fynd. Jag hittade bland annat en fin klänning till examensdagen (eller annan högtid) för 100-lappen som tidigare hade kostat 799. Sånt gillar Emmi! Lite presentpapper från Panduro vart det också. Två rullar med 10m papper för tillsammans 49kr.

Efter sista butiksbesöket bar det av hemåt. På vägen stannade vi till vid en rondell med jättesöta kaniner gjorda av granris som sedan målats och i andra änden av samhället fanns en rondell med motsvarande hundar. Denna rondell åkte vi många varv i medan E la sig i baksätet och fotade. Tror att dom som kom och passerad undrade vad vi höll på med, men vi hada iaf kul! 

På vägen hem blev det GIVETVIS besök på McD, tom två! Ett då vi köpte "Moccashake" och muffins och ett då vi fyllde på våra magar med lite energi.

Hela resan fyllde vi med musik, skratt och trevliga samtal om diverse. Mer ingående än så tänker jag inte bli. Vi har iaf konstaterat att vi MÅSTE träffas snart igen för att typ grilla! Skulle vara himla kul så hag hoppas vi kan hitta ett gemensamt datum snart. Både E och A verkade vara nöjda med resan och medresenärerna. Man vet aldrig när man för ihop två främlingar.

Nehepp, nanna kudden, ladda inför morgondagen. Bilder får komma en annan dag, typ imorron.

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0