Sol i sinnet

Och ute idag faktiskt. Jag och lilla sambon och M åkte iväg en sväng till T och Ks stall. Där träffade vi hela stallgänget, eller iaf delar av det. Fick reda på att Holsets mamma ska få en ny kull och söta J tyckte jag skulle ta hem en kattunge så lite preliminärt sådär har vi döpt en till Garret. Vi får väl se om "Garre" får följa med hem om några månader... Haha. Kommer bli rena rama zoot här hemma!

K och H var med och sprang lyckliga omkring på gårdsplanen och hälsade på dom små hundarna. Till slut blev K trött och ville helst bara få slappa i mattes knä. H å andra sidan blev bara mer och mer sjövild och när G slutligen startade fyrhjulingen började han jaga den med all energi som fanns. Han försökte stoppa den genom att hugga den i hjulen (!) medan G körde. Jag säger bara: Jävlar vilken tur att han INTE slog ut några tänder...!!

Nu har äntligen lugnet lagt sig i huset! K tuggar ben och H sussar sött... Lille H är ute och förhoppningsvis blir mer förtjust i att vara utekatt. Hur kan en katt välja att gå in så fort ytterdörren öppnas? Den kan stå öppen i flera timmar och ändå håller sig kattskrället antingen inne eller MAX på trappen. J, som lurade på G och mig lille H skrattade när jag berättade om det och sa att hela kullen var riktiga utekatter och att han säkert också kommer bli det, så småningom... Suck! Bara att vänta och se! Men det är å andra sidan en ganska mysig katt så han måste inte bli en ren utekatt.



K och J njuter av solen utanför stallet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0