Sötaste kalsongen

Absolut den trevligaste pojken svarar i andra änden med ett glatt hej, vad kan jag hjälpa dig med?
Väl värt att sitta i telefonkö för att få det bemötandet. Det ska vara Norge till detta!

Skulle ringa och fråga om hur jag skulle fylla i selvmeldingen (typ deklaration) för jag förstod INGENTING! Mer än att jag skulle fylla i namnet och lite uppgifter om hur länge jag jobbat. Så dom bitarna var ju iaf ifyllda.

Jag svarar iaf killen med ett hej, jag kanske verkar dum men jag behöver hjälp med att fylla i selvmeldingen. Jaha, men då gör vi det tillsammans svarar han, det är alltid roligt att kunna vara till verklig hjälp! Shit tänkte jag och höll på att svimma. För en sekund fick G nästan konkurens!

Efter några trevliga minuter lyckas vi tillsammans få ihop min selvmelding! Jag lyckades dessutom få svar på varför jag efter tre eller fyra tidigare deklarationer som varit ifyllda, nu plötsligt skulle fylla i en själv. Han svarar med att det är etaten som gjort bort sig och ber så mycket om ursäkt. Han bekräftar också min misstanke om att jag är registrerad som egenföretagar, hur det nu gått till!?

Nej, nu är det dags att sortera kläder. G ville inte behöva fråga om kalsongerna är hans. Vet inte vems dom annars skulle vara? Vad jag vet har han inga kalsonger med glada färger, blommor eller tjejiga grejer! Men karlar är karlar så det är lika bra att sortera! Himla skojsigt att vara heltidsstuderande timvikarie och hemmafru på samma gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0