Svidande vackert

Den inte speciellt varma vinterns vita kyla håller i sig och träden är fortfarande täckta av vit frost och snö. Riktigt vackert att titta ut genom fönstren, dock inte lika skönt som vackert att vistas ute. Elräkningen är ett annat stort svidande måste.

Så var också termin fyra till ända. Inga fler basgrupper, inga fler föreläsningar om buksjukdomar... Skönt och lite vemodigt. Trist och behöva lämna en så toppenbra basgrupp. Men kanske hade gruppen gått in i ett annat stadie sen och blivit en riktig mardrömsgrupp. Hur som helst känns det toppenbra! Bara ett år till man står i Domkyrkan i Linköping och har sin avslutning. Sen är man legitimerad och förhoppningsvis anställd och kan jobba.

Har bara en sketen omtenta i läkemedel innan alla tentor fram till termin fyra är avklarade. Iofs har jag statistiken också som jag förmodligen måste göra om. Men det ska inte vara några problem. SKA fixa alla tentor i T5 och försöka jobba klart med C-uppsatsen så långt jag bara kan. A verkar vara inne på samma bana. Sen är det bara termin 6 som återstår och som jag förstått det är det mycket C-uppsats som gäller. Kanske man kan sikta på en tidig uppgång om det går enligt våra planer?

Hur som helst ska jag njuta av mina tända ljus, lugna och mätta djur samt en varm filt en stund innan jag tar tag i skurtrasan. Jägarns vad jag ska göra fint till på söndag. Sedan ska huset hållas fint. Tror H-katt kommer käka upp det mesta annars.

Hmm... Det är förresten lite vääl tyst! Undrar vad H-katt pysslar med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0