Belöning vs bestraffning

Försöker och försöker men jag har verkligen INGEN lust att plugga... Har försökt med lite mutor, för varje sida jag läser får jag ta en godisbit, för varje sida jag läser får jag läsa ett reportage i någon av de nyinköpta tidningarna, för varje sida jag läser får jag 10min surftid... Men INGENTING fungerar... Godiset är snart slut, internet är färdigsurfat (har besökt dom sidor jag brukar spana in) och tidningarna är redan genomlästa och ändå ar jag inte läst speciellt mycket!



Kanske skulle prova med skrämseltaktiken. För varje sida jag inte läser NU får jag diska, för varje sak jag hoppar över måste jag dammsuga, för varje anteckning jag inte skriver måste jag stryka tvätt... Fast hur ska jag vet vad jag inte gör

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0