Packtips

Blev en tallrik med havregröt till frukost. Var länge sen jag var HUNGRIG när jag steg upp, speciellt när klockan bara var 8. Tvättmaskinen är redan i full gång (igen) och en tvätt är hängd. Försöker rensa upp sånt där som ofta glöms bort. Typ vinterjackan som måste tvättas separat, ett täcke, lite dukar man inte kom ihåg att man hade och lita annat smått och gott. Igår fick jag tom rycket och rensade byrån. Nu ligger allt ihopvikt i snygga högar istället för nerpressat i ett totalt kaos. Det är trevligt att öppna lådorna nu!



Har försökt planera min packning också.

Det bästa är ju att ta med sånt som kan köras i samma maskin. Alltså typ inte ta med nyaste röda tröjan och den snyggaste vita skjortan. Brukar sluta med att jag bara använder antingen den röda tröjan ELLER den vita skjortan.

En annan grej är att se till att allt matchar varandra.

Allt ska vara skönt att ha på sig. I detta fall blir det förmodligen inte så himla mycket festande och umgänge så egentligen räcker det med EN snygg uppsättning av kläder och resten kan bestå av mysbyxor och tishor.

Det bästa att ta med är kläder som torkar snabbt!

Ett par långa byxor, ett par korta byxor och ett par mysbyxor brukar vara lagom. Mysbyxorna är oftast samma som pyjamasbyxorna.

En varm tröja, ett par linnen och en tisha brukar vara lagom.

Det är iaf så jag brukar tänka. Sedan brukar alltid nån mer grej få följa med bara för att jag inte kan bestämma mig! Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0