Nya vårkänslor

Det har varit en skön dag idag, till slut. Morgonen var kall med is på bilrutan som följd, men så snart den var bortskrapad och bilen utkörd i solen kändes det lite lättare. Såg att den ena infarten till Linghem var avstängd. Kan misstänka att orsaken var den kollosala vattenpölen under järnvägsbron. Härligt att se att snön har smält och blivit vatten. Synd för han som sålde snö för ett par veckor sedan. Säsongen är över! (Det var någon som hade satt upp en skylt i Linghem: "Snö säljes!" med telefonnummer, namn och adress. Jag undrar hur många "kunder" personen fick?) Igår hörde jag och G ett stort brak när vi låg och myste framför tvn. Det var den sista snön på taket som rasade ner! Hela huset skakade... Men tackpannorna klarade sig :) Våren måååste vara här nu!

Nu har jag iaf gjort klart VFU-biten med handledaren där. Ska bara ha slutbedömningen med E-C. Etikseminariumet gick strålande och kommunikationsuppgiften känns inte riktigt lika tung längre. Tentapluggandet har kommit igång bra och datum för genomförandet av tentan är satt till onsdag nästa vecka. Kanske att stressen släppt en aning för dagen.

Vi får väl se hur man känner det på tisdag kväll nästa vecka.

När allt det tunga är över är jag iaf sugen på en tur till Ullared. Hmm, kanske den 7/4 kan passa? Någon mer som vill åka med? Kan behövas lite vårfint till garderoben efter den långa och snöiga vintern och starten på våren!


Kellie njuter av fjolårets vårblommor... ÅÅÅH, vad jag längtar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0