Sovmorgon

Så var man vaken då. Snart dags att gå och lägga sig igen så jag tänker inte anstränga mig för att gå upp och klä på mig nåt idag. Dagens klädsel: Pyjamas!

Det var så skönt att komma hem i morse och krypa ner i sängen och få en gonattpuss av G som låg och slumrade brevid. Mysponken. Ks pussar är ju standard och mer eller mindre irriterande när man helst av allt bara vill sova. Hon blir ju så hiiiimla uppspelt när man kommer efter att ha varit borta bara 10 minuter så förstå hela 10 timmar utan matte! Och Lille H kom och mötte upp i hallen och kurrade och spann medan han slängde sig på rygg framför fötterna. H låg och surade i köket och hade nog helst sett att Lille H skulle ätas upp. Trött stapplade jag in i badrummet och borstade tänderna för och sedan krypa upp för trappen och nästan somna innan jag hunnit lägga huvudet på kudden.

Trött efter ett nattpass är man alltid, men det här var något i hästväg! Det var knappt jag kunde köra hem. Rutorna nere och fullt vinddrag så gick det bra. Men jag stannade faktiskt till ett par gånger också för att sträcka ut mig och hoppa lite på plats så jag skulle vakna till.

Imorgon är det nya tag och nya uppgifter som ska bockas av från listan av måsten. Men nu ska jag njuta av att vara vaken en stund. Lite tända ljus, tv och en kopp te kanske?




Härligt kvällsmys

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0