Grillade hamburgare

Valde alternativet att åka till Landet!

Blev mycket trevligt. Började med att låta hundarna "rusa" av sig. Det innebar att H simmade ut i vattnet och hämtade pinnar till O medan K stod på bryggan och tittade på. Söta små odjur det där.

Sedan blev det lite grillning, pappas hamburgare stod på menyn. Önskar jag hade haft kameran i närheten för, mmmm vad goda som va och MMMMM vad gott dom smakade. Mamma hade lagat till hemmagjord pomme av potatisstavar som hon la i mycket varm olivolja. Hon har fått för sig att en fritös är en bra investering. Hon tror hon kan laga nyttig (!?) mat med den. Söta lilla mamma... Hon fick iaf en blomsterkvast av mig idag, hinner inte åka ut till landet imorgon.

Till dessert blev det lite spel. Jag åkte förbi och skulle köpa bläckpatroner (som var slut i affären!) till den nya skrivaren och smet in en snabbis i leksaksaffären brevid. Där hade dom lite nersatta priser på lite trevliga spel så jag investerade i tre olika. Två av dessa fick bosätta sig på landet och provspelades. Det sista ska jag ha själv och spara till ett gyllene tillfälle.

Sedan satte Eurovision igång! SUCK! Dålig mottagning hotade hela tiden... Men vi plågade oss igenom hela föreställningen. Vann rätt låt? Inte fasen vet jag... Glad och käck liten melodi eller? Jaja, blir nog en bra sommarplåga det där, dessutom gav det ju en ungdom lite pengar och arbete. Alltid något!

Nu får det bli sängen för mig!

Imorgon får det bli en av dom andra punkterna på listan. Tror jag ska ta mig tid att åka till Linkan och träna lite. Sedan blir det nog att ta tag i tvätthögen. Eller så lurar jag med G till L eller N för att kika på garderober och kanske tom beställa en!?

Nattinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0