Hastigheter och sträckor

Har gjort läkemedelstentan i morse. Kan ha gått bra, men blir jag godkänd kommer jag nog ändå bli förvånad. Grymt trött var jag och somnade sista kvarten innan man fick gå. Men nu har jag iaf gjort ett försök.

Men jag förstår inte varför dom ska blanda in hastigheter och sträckor. Snacka om att förvirra! Frågan handlade om hur länge syrgasen i en tug skulle räcka och om den skulle räcka hela sträckan. Kunde man inte bara skrivit att det tog 1 timme oc 11 minuter istället för att låta folka bli förskräckta över nya typer av uträkningar. Det är ju inte så svårt att räkna ut, men sitter man med pressen att man MÅSTE ha 100% rätt på tentan kan minsta lilla avvik från det man pluggat innebära att tentan måste skrivas om, IGEN!

Nej, nu ska jag inte klaga mer. Får helt enkelt hoppas att jag lyckades läsa alla siffror trots att ögonen stod i kors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0